0
Úvodná stránka Mamin blog Recenzia náučnej hry Cool School: Katudi

Recenzia náučnej hry Cool School: Katudi

Recenzie 23. 2. 2024 5 minút
Tereza Kotilová
Už ste so svojimi ratolesťami vyskúšali pár doskových a kartových hier, a teraz chcete vyskúšať niečo trochu iné? Potom je spoločenská hra Katudi z edície Cool School to pravé, po čom by ste mohli siahnuť. Poďte sa s nami pozrieť na to, ako sa taká hra hrá, a prečo je skvelá.

Recenzia hry Djeco: Katudi

Hra Katudi vyžaduje od hráčov nielen zmysel pre detail, ale aj základnú orientáciu v obrázku, rozoznávanie najmenších rozdielov a v neposlednom rade aj schopnosť zrozumiteľne popísať to, čo práve vidia. Pritom je veľmi ľahká na vysvetlenie. Tak hurá na ňu!

Ako na hru Katudi?

Hra obsahuje celkom 4 rôzne obrázky na hracích kartách. Vybrať si môžete podľa náročnosti obrázok rozdelený na 9 alebo 12 štvorčekov s farebným symbolom. Ku každému obrázku potom patrí súprava kartičiek, ktoré dohromady tvoria daný obrázok a na každej kartičke je rovnaký farebný symbol, ako je na hracej karte. Vyberte si, aký obrázok sa vám páči a môžete začať. Hru môžu hrať aj 2 hráči a najviac si ju užijú deti vo veku 4 až 8 rokov. Jeden hráč popisuje to, čo vidí na malej kartičke a druhý hráč musí čo najrýchlejšie povedať farebný symbol, ktorý sa nachádza pri časti obrázku, ktorá je popisovaná. Cieľom hry je získať čo najviac malých kartičiek.

Recenze hry: Katudi

Pre koho je hra vhodná?

Po tejto hre určite siahnite, pokiaľ potrebujete dieťa tak trochu rozrozprávať. Precvičuje sa tu popis obrázka, zameranie na malé, nepatrné detaily a rozširuje sa tak slovná zásoba. Pri hádaní popisovanej časti obrázka sa dieťatko zameriava tiež na farby a tvary symbolov na karte. Musí sa tak plne koncentrovať a vypnúť všetky ostatné myšlienky, ktoré by ho mohli rozptyľovať.

Recenze hry: Katudi

Vymýšľajte rôzne variácie, ktoré zaujmú

Vo chvíli, keď majú deti hru už v malíčku, veľmi dobre poznajú pravidlá aj obrázky, prichádza na rad vaša fantázia a vynaliezavosť. Hra Katudi k rôznym variáciám svojimi jednoduchými pravidlami priamo vyzýva. Nechajte deti rozprávať príbeh, ktorý sa na obrázku práve odohráva. Pýtajte sa na detaily a buďte zvedaví – kam asi zvieratká idú a čo cítia? Aké je tam počasie? Nie je im zima? To všetko môžete skúsiť. Vďaka tomu budú zvedavé aj vaše deti. Pri menších ratolestiach môžete naopak naplno precvičovať farby a tvary symbolov.

Recenze hry: Katudi

Pozvite kamarátov, bude zábava

Pokiaľ si zahráte hru s dieťaťom sami vo dvojici, budete mať väčší priestor pre rozprávanie a debatovanie o obrázkoch. Hra je ale skvelá aj ako popoludňajšia zábava s kamarátmi – vo chvíli, keď ju hrá viac detí naraz, prebudí sa v každom človiečiku súťažný duch a vyskúša si tak rýchlosť reakcie pod tlakom. Uvidíte, že sa pri nej nakoniec všetci pobavíte a zasmejete.

Recenze hry: Katudi

Za recenziu a fotografie ďakujeme Blanke Šmrcinovej.

Tereza Kotilová Píšem pre vás inšpiratívne články na Agátin blog. Také články, ktoré vám pomôžu s výberom hier, hračiek a pomôcok pre vaše deti. S veľkou radosťou niektoré hračky z Agátinho sveta osobne testujem v praxi, a to pod odborným dohľadom mojej dcéry Rozálie.