0
Úvodná stránka Mamin blog Recenzia hry HABA: Dúhoví kamaráti

Recenzia hry HABA: Dúhoví kamaráti

Recenzie 30. 1. 2022 3 minúty
Daniela Dušek
Poďte zažiť fantastické dobrodružstvo pri spoločenskej hre Dúhoví kamaráti od značky HABA. Budete sa náramne baviť pri zbieraní pokladov pod farebnou dúhou a zároveň si precvičovať odhad vzdialenosti a veľkosti.
Recenzia hry HABA: Dúhoví kamaráti

Ak práve nehráme kooperatívnu hru Karuba Junior alebo vzdelávaciu hru Logic! CASE tak vyťahujeme ďalší obľúbený kúsok od značky HABA – Dúhoví kamaráti. Táto hra už nie je kooperatívna, každý už hrá sám jednu zo 4 postáv, ktoré sú na výber. Na prvý pohľad hra vyzerá veľmi jednoducho, nemá náročné pravidlá, avšak nie je to úplne tak.

Čo obsahuje hra Dúhoví kamaráti?

Na začiatku je potrebné poskladať hraciu plochu. Jedna časť zobrazuje zem a druhá časť s otvormi sa zloží ako puzzle zo 4 kúskov a predstavuje oblaky. Hráči si môžu vybrať zo 4 farebných figúrok, s ktorými budú hrať – koala Kody, chameleón Cammy, tučniak Penny a leňochod Lazy Lou. K figúrkam patria aj malé obláčiky na získané poklady. Každá z nich má svoje vlastné – jeden na modré kryštály a jeden na zlaté kryštály. Súčasťou hry sú aj tri dúhy v rôznych veľkostiach. Tie sú pre všetkých hráčov a je len na nich, s ktorou budú hrať. Vyberať však musia naozaj obozretne.

Čo obsahuje hra Dúhoví kamaráti?

Ako sa hrá hra Dúhoví kamaráti?

Hra Dúhoví kamaráti začína tým, že na všetky miesta, kde je kruh a vy vidíte zem, položíte jeden modrý kryštál. Každý hráč si vyberie miesto pre svoju figúrku, vždy to však musí byť okrúhla časť. Hráč, ktorý začína hru hodí kockou a podľa toho akú farbu mu ukáže kocka doloží kryštály na rovnaké farebné miesta. Potom sa musí rozhodnúť, na ktorý farebný kruh rovnakej farby sa presunie pomocou jednej z dúh. Dúha musí mať oba konce v kruhoch, aby si hráč mohol presunúť figúrku a zobrať kryštály. A tu prichádza tá najťažšia časť. Hra je určená pre deti od 4 rokov, aspoň podľa toho ako uvádza výrobca. Avšak nemyslím si, že každé štvorročné dieťa už bude mať taký dobrý odhad na to, akú veľkú dúhu zvoliť. Koniec koncov, aj ja som si občas hraciu plochu zle premerala a vybrala zlú dúhu, ktorá do druhého otvoru nezapasovala. Ale od toho je to hra, aby sa deti hrali a skúšali to. Možno prekvapia.

Recenzia hry HABA: Dúhoví kamaráti

Už neraz som pri hre mala pocit, že idem v hre na istotu, ale bol to omyl. Práve preto ma tá hra priťahuje o to viac, pretože nie je taká jednoduchá, ako sa možno na prvý pohľad javí. Dcérke pri hre s odhadom pomáhame, alebo ju posmeľujeme k tomu, aby si skúsila vybrať dúhu, ktorá by bola vhodná na získanie modrých kryštálov. Na druhej strane jej občas musíme vysvetliť, že je v poriadku aj to, ak sa jej to náhodou nepodarí. Teším sa, keď príde ten čas a našu pomoc už potrebovať nebude a dokáže odhadnúť vzdialenosť sama.

Ako sa hrá hra Dúhoví kamaráti?

Víťazom sa stáva ten, kdo prvý získa tri zlaté drahokamy. A ako ich získať? Keď hráč dostane 5 modrých kryštálov, môže si ich zameniť za jeden zlatý. Hra môže byť veľmi dynamická a ak sa podarí, tak aj veľmi rýchla.

Ako sa hrá hra Dúhoví kamaráti?

Vďaka kocke sa jednotlivé ťahy nedajú nijak plánovať. Kocka určuje, akú farbu kruhu si musia hráči vybrať, aby kryštály získali, a to je na tom to najzábavnejšie. Aj samotná obloha, ktorá sa skladá zo 4 kusov, sa pri každej hre môže poskladať v rôznom poradí, čím vnikná nový herný plán, ktorý nepoznáte.

Ako sa hrá hra Dúhoví kamaráti?

Ak hľadáte neobvykle zábavnú hru, ktorá deti naučí aj niečo nové, tak mám pre vás dobrú správu. Práve ste ju našli.

Daniela Dušek Daniela, marketérka, ktorá sa ocitla vo svete hračiek odkedy sa jej narodila dcérka. Píše blog, tvorí podcasty a nielen na Instagrame ukazuje tipy na zaujímavé detské hračky, ktoré majú u detí úspech.