0
Úvodná stránka Mamin blog RECENZIA: Polyssimo a Cubissimo - DJECO

RECENZIA: Polyssimo a Cubissimo - DJECO

Recenzie 7. 8. 2020 3 minúty
Hlavolamy pre jednu chytrú hlavičku sú obľúbenou formou edukatívnych nástrojov, kedy dieťa môže pracovať samo, kontrolovať si zadanie a držať sa tempa, ktoré mu vyhovuje. Navyše pri väčšine týchto hier máme k dispozícii niekoľko úrovní obťažnosti, čím je rozšírené vekové rozpätie. Jednoduché zadanie zvládnu i deti okolo veku 3 rokov, najťažšie varianty sú obvykle náročné i pre dospelých, môže sa tak s deťmi dôstojne vyblázniť i tatko.:)
Polyssimo    Cubissimo

Polyssimo stavia základy priestorového vnímania a geometrie jednoduchým a rokmi prevereným spôsobom, ktorý nikdy nestratí svoje kúzlo. Už len preto, že môžete vďaka pojatiu hry regulovať obťažnosť od veľmi ľahkého k značne náročnému riešeniu. Každé zadanie nám „pomáha“ tak, že niektoré dieliky už svoje umiestnenie majú. Úroveň obvykle určuje množstvo voľných polí – čím menej ich je, tým ľahšie ich zostávajúcimi dielikmi zaplníme. Rozlíšiť dieliky na ploche môžeme vďaka rôznemu sfarbeniu.

Je to hra – nehra. Hlavolam je iste výstižnejšie pomenovanie. Skrátka, predovšetkým musíme premýšľať. Čoskoro spoznáte, či vy, alebo vaše deti máte alebo nemáte v oblasti priestorovej predstavivosti silnejšie či slabšie stránky. Nezúfajte, nikto nie je dokonalý, každý vynikáme v niečom inom. Určite však odporúčam nevzdávať svoju snahu a motivovať dieťa na skúšanie, i keď mu to napr. spočiatku príliš nejde. Potrebuje možno viac času. Netlačte na pílu, skladajte s deťmi, alebo napr. skúšajte správne poskladať dieliky sami, deti sa napr. časom pridajú. I pre váš mozog je to skvelá rozcvička. Verte, že pri tých najťažších variantoch sa zapotíte a dosť možno na riešenie ani sami neprídete.

A pokiaľ by pre vás bolo ploché, teda 2D prevedenie málo, vyskúšajte Cubissimo – tam už pracujete v troch rozmeroch, teda staviate kocku v priestore. Kúzelná jednoduchosť zaručene nesklame i tých najbystrejších „architektov“.

Tip: Pozrite sa tiež na video, v ktorom vám Adam z Agátinho sveta predstaví hru Cubissimo.

Polyssimo a nadväzujúce Cubissimo by mali byť nevyhnutným základom vašej domácej „herne“. Hodia sa na cesty a chvíle, kedy deti trávia dlhší čas bez kamarátov. Balenie je veľmi kompaktné a praktické. Dieliky sú pevné a nezničia sa, vďaka svojej veľkosti sa nám len tak nezatúlajú. My už po mnohých získaných skúsenostiach oceňujeme i tú vlastnosť, že vám hru nezoberie vietor. Neraz sme zbierali karty či pexeso po záhrade. Keď si nenecháte uletieť zadanie, zvládnu tieto logické hry i silnejšie zafúkanie. :)