0
Úvodná stránka Mamin blog Recenzia pamäťovej hry HABA: Inšpektor Myšiak – Veľký útek

Recenzia pamäťovej hry HABA: Inšpektor Myšiak – Veľký útek

Recenzie 20. 1. 2022 3 minúty
Jana Chlupová
Poďte si precvičiť pamäť hrou. Svižná detektívna hra Inšpektor Myšiak bude baviť celú vašu rodinu. Inšpektor Myšiak potrebuje pomoc. Dostal už za mreže množstvo zločincov, ale títo zločinci teraz plánujú veľký útek! Hneď ako sa spustí poplašný alarm, budete potrebovať dobrú pamäť a skvelé detektívne schopnosti. Pokus o útek môže zastaviť len ten, kto vie, ktorý zločinec bol naposledy v cele s únikovým tunelom. Kto má bystrú pamäť a chytí najviac utekajúcich zločincov?

Pamäťová hra Inšpektor Myšiak: Veľký útek

Pamäťové hry pre celú rodinu

Pamäťovky už dávno nie sú len o pexese. Aj keď dobré pexeso je základ každého výletníckeho batôžteka, som rada, že na trhu existujú aj oveľa zábavnejšie verzie pamäťových doskových hier. Pamäťové rodinné hry majú jednu veľkú výhodu pre deti (naopak nevýhodu pre nás dospelých), nie je vopred vôbec isté, či vás náhodou vaše päťročné dieťaťa hneď neprekoná. Ony tie hlavičky majú ešte tak čerstvé a bystré. Ja sa priznám bez okolkov, že mňa moje deti v pamäťových hrách dosť často prevalcujú.

A pokiaľ si chcete precvičiť pamäť aj vy a zahrať sa pri tom na detektívov, potom presne pre vás je nová hra HABA – Inšpektor Myšiak: Veľký útek, ktorú doma nadšene hráme už asi dva týždne stále dookola.

Inšpektor Myšiak: Veľký útek

Napínavá detektívna pamäťová hra pre celú rodinu Inšpektor Myšiak

Skupinka šikovných detektívov pod vedením inšpektora Myšiaka má za úlohu strážiť väzenské cely, z ktorých má v pláne utiecť hneď niekoľko nebezpečných zločincov. Našťastie je v cele, kde sa zločincom podarilo prekopať únikový tunel, poplašný alarm, takže zostáva ešte nejaký čas. Ako správni detektívi musíte vďaka svojej pamäti a logickému úsudku uhádnuť, ktorý zločinec práve uteká. Pokiaľ viete, získavate pre svoju detektívnu kanceláriu hviezdu, pokiaľ sa mýlite, zlodej mizne tunelom do pristaveného auta.

Ako sa hrá Inšpektor Myšiak: Veľký útek

Hernú plochu zostavíte z niekoľkých častí. Pripravenú kartónovú mriežku znázorňujúcu jednotlivé miestnosti, vložíte na dno škatule a priklopíte ju otočným trojvrstvovým systémom herných dosiek, ktorý drží pohromade inšpektor Myšiak. Do únikovej cely vložíte kovový „zvonček“, na ktorý keď zhora dopadne žetón so zločincom, ľahko cinkne. Tak poznáte, že niekto uteká z cely do podzemia. Lenže kto? Na svojich herných kartách každý hráč označí toho, o kom si myslí, že je práve utekajúci utečenec.

Recenzia hry Inšpektor Myšiak

Práve tento originálny herný mechanizmus si bezpochyby získa každé detské hráčske srdce. Deti všeobecne milujú, keď sú hry nejakým spôsobom pohyblivé a interaktívne, tu sa otáča koleso s vloženými žetónmi zločincov, ktoré na jednom mieste tajne prepadnú kamsi do podzemia.

Inšpektor Myšiak: Veľký útek

Pre koho je hra Inšpektor Myšiak určená?

Rodinná hra Inšpektor Myšiak je určená pre 1 – 4 hráčov vo veku zhruba od 5 rokov. Myslím, že hru zvládne aj štvorročné dieťa zvyknuté na doskovky. Hra ide navyše ľahko prispôsobiť schopnostiam a veku jednotlivých hráčov odobraním/odkrytím pár zločincov. Skvelé je, že HABA myslela aj na oživenie hry – drobnou úpravou pravidiel možno hrať túto hru aj ako kooperatívnu alebo sólo pre jedného hráča. Značka HABA vyniká svojím zameraním na kooperatívne hry, a tak od tejto značky nájdete v našej ponuke aj iné skvelé hry, kde je cieľom vyhrať spoločne, nie súperiť medzi sebou.

Pamäťovka Inšpektor Myšiak je svojimi pravidlami veľmi jednoduchá rodinná dosková hra, ktorá však dokáže potrápiť nejeden mozog. Detský aj dospelý. Je to hra, ktorú si s chuťou s deťmi zahráte, je svižná, nápaditá a perfektne spracovaná, ako je u HABA zvykom.

Inšpektor Myšiak: Veľký útek

Jana Chlupová Mama 3 detí, ktorá na svojom blogu www.blogzrzky.cz zdieľa svoje zážitky z ciest, delí sa o skúsenosti s dobrými knihami a šikovnými hračkami. Ťahá deti do prírody a na dobrodružné výpravy, ony ju naopak zaťahujú do svojho nekomplikovaného sveta, ktorý ju učí, že nič v živote nie je čiernobiele.