Úvodná stránka Mamin blog Recenzia kooperatívnej hry HABA: Karuba Junior

Recenzia kooperatívnej hry HABA: Karuba Junior

Recenzie 13. 1. 2022 3 minúty
Daniela Dušek
Poznáte dieťa, ktoré by nebavilo hľadanie pokladu? Ja nie! A práve takého malého odvážneho dobrodruha mám doma, takže som nad hrou Karuba Junior neváhala ani minútu.
Karuba Junior recenzia

Nedávno som mala možnosť vyskúšať si verziu tejto spoločenskej hry pre staršie deti – Karuba. veľmi bavila a pokojne by som ju odporučila aj dospelákom. Nemusíte čakať na to, kým budete mať deti a pokojne si ju zahrajte aj sami. A tak sa niet čomu čudovať, že hneď ako vyšla hra Karuba Junior, okamžite ma zaujala. Nemecká značka HABA má spoločenské hry veľmi dobre premyslené, a to nielen pre starších hráčov, ale aj pre mladších, ktorí svet spoločenských hier ešte iba objavujú. Doma máme niekoľko hier tejto značky a žiadna z nich nebola krokom vedľa. Karuba Junior sa tak prirodzene zaradila medzi naše obľúbené.
  Rozdiel medzi hrami Karuba a Karuba Junior

Rozdiel medzi hrou Karubou a Karubou Junior je predovšetkým v tom, že juniorská verzia je hra kooperatívna – všetci hráči hrajú za jeden tím a snažia sa vyhrať spoločne. Aj keď si myslím, že je správne deti zoznamovať s princípmi hry, keď jeden vyhráva a druhý prehráva, teším sa aj z tých kooperatívnych hier, kde vyhrávame všetci spoločne. A áno, niekedy sa stane aj to, že prehrávame, ale zase spoločne, a tak sa smútok rozdelí medzi nás všetkých a lepšie sa znáša.

Kooperatívna spoločenská hra Karuba Junior

Prečo sú kooperatívne hry dôležité?

Súčasný školský systém na Slovensku je často nastavený tak, že školáci bojujú sami za seba. Písomky sú často zamerané na vedomosti jednotlivcov a nie na prácu v skupinách. Pritom je to do ďalších rokov a pracovného života tak veľmi dôležité. A práve takéto kooperatívne hry pripravujú deti na to, že neskoršom živote bude tímový duch v nich viac ako vítaný. U nás doma preto striedame hry tak, aby sme raz hrali ako tím a zase inokedy každý sám za seba.

Ako prebieha hra Karuba Junior?

Hra Karuba Junior určená pre deti od 4 rokov a je veľmi rýchla a dynamická, takže sa pri nej deti nestihnú začať nudiť. Naopak, budú chcieť hrať znova a znova. Hru môže hrať buď jeden hráč, alebo aj viacero. V pravidlách sa odporúčajú 4 hráči, ale myslím si, že ich môže byť kľudne aj päť. Záleží na dohode o striedaní sa v otáčaní dielikov.

Cieľom hry je nájsť v džungli tri poklady skôr, ako sa na ostrov dostane loď plná pirátov, ktorá už pláva na horizonte a nebezpečne sa približuje.

Kooperatívna hra Karuba Junior

Hracia plocha sa skladá z dvoch kusov, ktoré sa dajú spojiť ako puzzle. Súčasťou je 28 dielikov, ktoré majú byť otočené tak, aby hráči pri výbere nevideli druhú stranu a 3 krásne ilustrované figúrky. Hru nie je možné nijak takticky ovplyvňovať, keďže je založená na princípe "šťastnej ruky" a náhody. Dieliky, z ktorých si hráči vyberajú, obsahujú buď cestu, slepú ulicu s tigrom, pirátsku loď alebo poklad.

Poklad je práve to, čo sa hráči snažia v priebehu hry vytrvalo získať. Radosť vám taktiež urobia dieliky s cestou, ktoré vám pomôžu ujsť pred pirátmi. Potrebujete ich tak nájsť čo najviac. Deti sa vďaka týmto kúskom naučia skladať cestičky v džungli tak, aby mali logickú postupnosť. Dieliky s pirátskou loďou znamenajú, že sa nebezpeční piráti približujú k brehu. Na každom z nich je naznačený počet lodiek, čo znamená, že sa loď práve o toľko miest posunie vpred. Na hracej doske je poloha loďky vždy jasne zaznačená, takže s ňou pokojne môžu posúvať aj tí najmenší hráči, ktorí počítať ešte tak dobre nevedia. Na druhej strane sa to možno práve vďaka tejto hre môžu naučiť. Dieliky s tigrom vyznačujú slepú ulicu, ktorá uzatvorí jednu z možných ciest úniku.

Karuba Junior - Ako hrať

Hra končí vo chvíli, kedy hráči nájdu všetky tri poklady, a tým pádom vyhrávajú, alebo vo chvíli, kedy sa piráti dostanú na ostrov, čím dobrodruhovia hľadajúci poklad neuspeli a prehrávajú.

Som veľmi rada, že si táto hra našla u nás doma svoje miesto a myslím si, že sa u nás doma práve začala éra dobrodruhov a hľadačov pokladov. Pridajte sa k nám!
Daniela Dušek Daniela, marketérka, ktorá sa ocitla vo svete hračiek odkedy sa jej narodila dcérka. Píše blog, tvorí podcasty a nielen na Instagrame ukazuje tipy na zaujímavé detské hračky, ktoré majú u detí úspech.