0
Úvodná stránka Mamin blog RECENZIA: Skeleton – DJECO

RECENZIA: Skeleton – DJECO

Recenzie 8. 4. 2020 1 minúta
Kartové hry Djeco sú naším obľúbeným spoločníkom na cesty. Jednoduché pravidlá, praktické balenie a nápaditosť, ktorá zaujme širšiu vekovú skupinu detí i dospelých. A Skeleton sa naviac dá hrať aj potme!
Komu by sa nepáčilo skladať kostlivcov a tým si zopakovať, ako vyzerá ľudská kostra. A čo tak, keď všetky časti – teda kosti i lebka – v tme svietia! Nápad k nezaplateniu! Zhasnite a vydajte sa na pohrebisko zbierať pravé i ľavé končatiny rúk a nôh, hrudník s panvou alebo lebku. Ale pozor, cieľom je ako prvý poskladať buď dvoch nepolámaných kostlivcov, alebo jedného polámaného. Zdá sa to jednoduché, ale hneď ako sa hra rozbehne, začne byť jej ďalší vývoj nepredvídateľne prefíkaný.

Hrajú 2-4 hráči, každý začína so šiestimi kartami. Zbytok zostáva ako odoberací balík. Prvý hráč si zvolí jedného z protihráčov a opýta sa ho, či má určitú časť kostry, ktorú práve potrebuje. A teraz prichádza aj chvíľa, kedy si s deťmi veľmi intenzívne precvičujeme pravú a ľavú stranu. Ono totiž pomenovať pravú ruku taktiež súvisí s tým, či ju vidím vpravo alebo je to pravá ruka kostry.

Keď sme kedysi podobnú hru mali na tréning strán (ľavá - pravá), dcéra ju odmietala hrať. Možno preto, že sa hra až príliš tvárila ako tréningová. Bolo to pre ňu náročné a vlastne nešlo o nič iné, než poznať v hre stranu. Aj preto oceňujem, že tu má dieťa chuť a odhodlanie pomenovať stranu správne, pretože predsa nechce držať v ruke dve pravé nohy či ruky 😊 Aj keď v tomto prípade by to mohlo byť žiadúce – ak potrebujem poskladať dve kostry.

Pokiaľ oslovený hráč danú časť kostry má, musí ju odovzdať. Nie je však určené, či má byť žiadaná časť polámaná alebo nie. Ak je v celku, môže prvý hráč žiadať ešte ďalšiu kartu od rovnakého či iného protihráča. Pokiaľ je však polámaná, jeho ťah končí. Pokiaľ oslovený protihráč požadovanú kartu nemá, berie si prvý hráč kartu z balíku. Ak sa mu hodí, pokračuje v hre, inak je na rade ďalší hráč. Hra teda ani zďaleka nemá len podobu klasiky typu Čierny Peter, je plná zvratov a drám a nikdy neviete, kto na stôl vyloží potrebné sady polámaných či nepolámaných kostier. S dcérou sme sa zhodli na tom, že zaujímavejšie je hrať s viacerými ľuďmi a samozrejme po tme!