0
Úvodná stránka Mamin blog RECENZIA: Sardinky – DJECO

RECENZIA: Sardinky – DJECO

Recenzie 9. 4. 2020 1 minúta
Karty zďaleka nie sú len Prší, Čierny Peter a Kvarteto! Francúzska značka Djeco prináša na trh desiatky variantov a originálnych nápadov na kartovú hru. Podľa veku, témy i typu hry si potom ľahko vyberiete tú pravú pre vás. A Sardinky sú naozajstným favoritom.
Máte dobrú pamäť? Možno až tak nie (ako napríklad ja 😊). A práve preto si potrebujete občas schopnosť krátkodobo si zapamätať napríklad nákupný zoznam precvičiť. Majte u seba kartovú hru Sardinky a vyrobte si i ďalšie varianty vďaka sardinkovej inšpirácii.

Princíp kariet je veľmi jednoduchý. Každý začína s 5 kartami, ktoré však nepozná. Otočí sa prvá karta v podobe konzervy so sardinkami (líšia sa od seba rôznymi detailmi oblekov – sukňa, klobúk, tričko, šaty, dáždnik... všetko v rôznych farbách a vzoroch). Chvíľu sa na ňu všetci pozerajú a snažia sa zapamätať všetkých 8 typov oblekov rybičiek poskladaných tak, že sa jemne prekrývajú, čím je schopnosť zapamätať si detaily horšia.

Karta s konzervou sa potom obráti lícom nadol a hráči si otočia svoje karty s obrázkami rybičiek. Položia pred seba tie, o ktorých si myslia, že boli zobrazené v konzerve. Potom sa urobí kontrola. Tie karty, ktoré hráč tipoval správne, si ponechá naboku ako získané body. Pokiaľ sa však zmýli, musí 2 karty z už nazbieraných bodových kariet odstrániť z hry.

Potom si hráči odoberú z balíčku tak, aby mali opäť 5 kariet lícom nadol (niektoré karty už teda poznajú, tie nové však nie) a otáča sa ďalšia karta s konzervou. Niekomu by sa mohlo zdať, že postupne si lepšie a lepšie dokážeme zapamätať, čo je alebo nie je v konzerve, naviac už máme väčší prehľad o tom, čo máme v ruke. Lenže opak je pravdou. Pri treťom kole sa to všetko začne motať dohromady a už neviete, či červená sukňa bola v konzerve predtým alebo teraz... Je to rýchla, jednoduchá a vtipná hra, ktorá úplne dokonalo odhalí vaše pamäťové schopnosti či prípadné nedostatky.