Potrebujete poradiť? 0940 052 867 Po - Pia 9:00 - 15:00
0
Košík
Úvodná stránka Mamin blog RECENZIA: Labyrintix – DJECO

RECENZIA: Labyrintix – DJECO

Recenzie 3. 4. 2020 3 minúty
Monika Domincová
Svižná klasická postrehovka, ktorá zaujme pútavou grafikou pripomínajúcou tajuplný život stratených divokých kmeňov žijúcich v džungli. Vynikajúca zábava pre posedenie s priateľmi každého veku. Jednoduché pravidlá odstránia bariéru začať. Na vysvetlenie vám postačí tak minúta času. Jednoduché rozloženie, minimálna potreba priestoru. Jediné, čo musíte robiť je sústrediť sa.


Sme presne v tej kategórii hier, kedy i sekunda, v ktorej vypnete mozog a nezameriate sa v tú chvíľu na cieľ, dáva priestor ostatným. Princíp pochopí každý, v tom rozdiely nevznikajú. Nejde ani o potrebu strategicky myslieť. Naopak. Tu nie je k výhre cesta skrz premýšľanie a taktiku. Ide tak trochu o krátkodobú pamäť a hlavne pozornosť. Hra je rýchla a netrvá dlho. Môže pomôcť zaplniť čas čakania alebo chvíľu, kedy už nie je o čom rozprávať.

Príprava hry Labyrint – nájdi cestu je rovnako nenáročná – stačí zamiešať kartičky a postaviť balíček na stôl, vedľa položiť 4 totemy rôznych farieb do štvorca a môžeme začať!

Prvý hráč otočí hornú kartu šípkami nahor a položí ju medzi totemy tak, aby každý totem susedil s jednou stranou karty. Teraz prichádza tá chvíľa veľkého sústredenia s maximálnym zapojením pamäte. Je potrebné si totiž zapamätať, či otočená karta mala na svojom rube obrázok kruhu rozdeleného do 4 farebných dielov alebo 4 totemové hlavy (masky) rôznych farieb. To určuje, ako nasmerujete mozog ďalej. Je teda jasné, že chvíľa nepozornosti, keď si nespomeniete, aký rub karta má, znamená risk 50 na 50.

Volíte potom z dvoch variantov postupu – v jednom prípade (na rube boli masky) postupujete podľa šípok a chytíte čo najrýchlejšie totem, na ktorý ukazuje posledná zo šípok pomyselného labyrintu. Začnite pri červenej šípke, tá vás vedie ďalej, vždy využijete nasmerovanie ďalšej šípky, až dôjdete k poslednej, ktorá ukazuje von z priestoru karty – teda na jeden z totemov. Chňapli ste totem ako prvý? Potom beriete kartu ako svoj výherný bod.

Keď karta na svojom rube mala štvorfarebný kruh, ide viac o farbu než o lokáciu totemu. Postupujete rovnakým spôsobom, avšak na záver sledujete, k akému okraju šípka smerujúca von ukazuje. Každá strana karty má totiž jednu zo 4 herných farieb a vy v tú chvíľu čo najrýchlejšie uchopíte totem tej farby, na ktorú šípka ukazuje. 


Je to vlastne jednoduché, že? Ide o rýchlosť, nie o logiku či zložité vymýšľanie postupu. Deti i dospelí, ktorí radi premýšľajú pomaly a berú si na všetko čas, čo v bežných doskových hrách nie je problém, musia zapojiť mozog inak a často to doslova bolí. Je dobré si trénovať pohotovosť, nikdy neviete, kedy ju budete potrebovať. Práca pod tlakom je súčasť života, nie vždy máme čas na dlhé premýšľanie. Síce nežijeme v krajine, kedy nás môže kedykoľvek zožrať krokodíl, avšak denne sa v situácii, kedy potrebujeme nepremýšľať, ale rýchlo reagovať, môžeme ocitnúť. Správna reakcia nám môže niekedy zachrániť život. Nám či niekomu druhému. A to stojí za úsilie!

 

Online obchod
Zdieľať
Monika Domincová Monika je našou externou posilou, autorkou mnohých recenzií a hodnotení spoločenských hier a stavebníc na blogu Agátinho sveta. Jej záľubou je hľadať edukatívne rozmery naprieč hrami a rozvíjať hrou svoju dcéru Karolínu.