0
Úvodná stránka Mamin blog RECENZIA: Atletické hry - DJECO

RECENZIA: Atletické hry - DJECO

Recenzie 3. 3. 2021 1 minúta
Kartové hry máme stále viac v obľube. Berieme ich všade so sebou. Páčia sa nám tie malé škatuľky plné zábavy. Niektoré hráme častejšie, iné menej, ale ku všetkým sa radi vraciame. Atletické hry sú jednou z najobľúbenejších. Možno vďaka svojej dokonalej jednoduchosti, ktorá dá mozgu možnosť premýšľať len o taktike zbavovania sa kariet. Pripomínajú notoricky známeho Faraóna či Kanastu. Skrátka, ide o to, že skladáme na seba buď rovnaké čísla, alebo pri rovnakej farbe postupky nahor a nadol. Cieľom je zbaviť sa všetkých kariet z ruky, za čo dostanem vždy „medailu“.

Hráči sa môžu dohodnúť, kedy príde výhra – či použijú všetky medaily a potom spočítajú, kto ich má viac, alebo si dajú limit trebárs 3 alebo 5 medailí a ten, kto ich získa prvý, vyhral. Záleží, koľko máte času. Jednu medailu možno získať za pár minút. K dispozícii máme 25 medailí, ale nič nebráni tomu si vyrobiť ďalšie a hrať napr. celú sezónu. Skóre možno aj len zapisovať a porovnávať svoje výsledky. V hre je 60 kariet – teda 6 desiatok rôzne farebných postupiek od 1 do 10.

Príprava je veľmi rýchla. Položíte do stredu stola 5 kariet do kruhu a každý hráč si do ruky vezme kariet 7. Karty pred tým, samozrejme, poriadne zamiešajte. Hráč na ťahu usiluje o to, aby vyložil všetky svoje karty z ruky. Pokiaľ sa mu to podarí, dostáva „odmenu“. Možnosti má rôzne – môže prikladať na ktorúkoľvek z 5 hromádok, a to buď rovnakú hodnotu (rôzne farby), alebo v prípade zhody farby nadväzujúcu hodnotu, nech už nižšiu či vyššiu. Možno tiež prekladať karty z jednej hromádky na druhú pri dodržaní tohto pravidla. Tým môžeme docieliť aj to, že celú jednu hromádku zrušíme a uvoľníme tak miesto, kam potom položíme akúkoľvek kartu z ruky. Keď hráč nevyloží všetky karty, musí dobrať do ruky 3 nové. Nezíska síce medailu, ale v budúcom kole má obvykle výhodu menšieho počtu kariet v ruke. V prípade zbavenia sa všetkých 7 kariet (a získania medaily), doberá hráč do ruky opäť 7 nových kariet.

Výhodou tejto hry je skutočne veľmi jednoduchý princíp, ktorý každý pochopí za pár sekúnd, zvlášť pokiaľ niekedy hral podobnú hru. Faraón baví deti každého veku a málokedy sa ohrá. Preto je tento koncept tak príťažlivý. Proste funguje. Požiadavka na priestor je malá, ide len o 5 hromádok. Nie je bezpodmienečne nutné, aby hromádky boli položené dookola, čím zaberú viac miesta. Nenechajte sa zmiasť ľahko zavádzajúcim pojatím a názvom. O atletické hry vlastne v hre vôbec nejde. Je to len grafický podtext a možnosť odlíšiť hru obrázkovým konceptom. Navyše vďaka znázorneným športovým disciplínam deti môžu nasávať do vedomia rôzne druhy atletických disciplín od behu cez skok až po vrh guľou. Niektoré z nich deti napr. vôbec nepoznajú a práve vďaka zoznámeniu s nimi v tejto hre sa v budúcnosti môžu pre niektorú z nich rozhodnúť.